Szájhigiénia

Célunk:

Pácienseinket hozzásegíteni egy olyan tökéletes szájhigiénéhez, mely feltétele annak, hogy a szájban hosszú távú, helyreállító esztétikai kezeléseket lehessen elvégezni.

• A fogak egészséges állapotának minél hosszabb ideig történő megőrzése.

Mi a fogkő és hogyan alakul ki?

A fogkő a fogakra lerakódott lepedék (plakk) kikristályosodott változata. Felszíne egyenetlen, ezért további lepedék tud megtapadni rajta. Kristályszerkezete miatt a fogkő mennyisége egyre növekszik, mely kiváló ágya a baktériumok szaporodásának. Leginkább olyan helyeken tud kialakulni, ahol a tisztítás nem tökéletes, illetve a szájüreg természetes tisztító mechanizmusai nem érvényesülnek, pl. nyelv, orca mozgása.

Miért kell eltávolítani a fogkövet?

A lerakodott fogkő folyamatos gyulladást tart fenn a fogíny és a fogágy területén. A gyulladt elemelkedett foghús mentén a különböző ingerek szabadabban érik a fogat, melyek érzékennyé teszik azokat. Kellemetlen velejáró tünete lehet még a fogínyvérzés és a szájszag is. Az ilyen elhanyagolt állapot a fogak megmozdulását, majd a későbbiekben azok elvesztését eredményezheti. Az állandó gyulladás nem csak lokálisan, hanem a szervezet távolabbi részein is képes megbetegedést okozni (gócbetegség).

Hogyan történik a fogkő eltávolítása?

A professzionális fogkőeltávolítást ultrahangos fogkőeltávolító műszer segítségével végezzük. Jó hatásfokkal, finoman választja le a fogkövet a fogzománcról úgy, hogy közben azt nem károsítja. Az apróbb felrakódásokat is képes eltávolítani a fogínytasak mélyebb területeiről anélkül, hogy a foghúst megsértené. A letisztított fogakat különböző eszközök (EMS-sópolír) és anyagok segítségével simára, fényesre polírozzuk, így a lepedék minél később tud újra megtapadni rajta.

Fájdalmas-e a beavatkozás?

A páciensek érzékenysége igen eltérő. Sokan nem érzik kellemetlennek a beavatkozást. Mások fognyaki érzékenységet, esetenként fájdalmat is érezhetnek azokon a területeken, ahol a fogkő már letolta a fogínyt és a jóval érzékenyebb fognyaki területek már szabaddá váltak. Szenzitívebb pácienseinknek lehetősége van érzéstelenítésben, több ülésben elvégeztetni a kezelést.

Milyen gyakran kell eltávolítani a fogkövet?

Egyénileg változó a gyakorisága. Általában 3-6 havonta érdemes ellenőriztetni a száj állapotát, ha szükséges, akkor eltávolíttatni a fogkövet.  Az első találkozást követően 3 hónap múlva javasoljuk a következő kontrollt. A szájvizsgálat dönti el, hogy szükséges-e a beavatkozás elvégezni, vagy elegendő újra 3 hónap múlva ellenőrzésre eljönni. A kontrollvizsgálatok segítségével egyénileg beállítható a fogkőlevétel gyakorisága. A konzultációkon történő egyedi tanácsadással pedig folyamatosan ellenőrizhető és tökéletesíthető a szájhigiéne.

Hogyan előzhető meg, vagy lassítható a fogkő kialakulása?

Célunk a tökéletes szájhigiéne elérése. Egyéni fogmosási technika elsajátításával, speciális fogkefék, fogkrémek, fogselymek, szájvizek, fogtisztító termékek és eszközök (szájzuhany) használatával ez az állapot elérhető és megőrizhető.

Visszaállítható-e a folyamat?

Amennyiben a gyulladásos folyamat még nem károsította a fogágyat, rendszeres fogkőeltávolítással, megfelelő szájhigiénia elsajátításával a folyamat még visszaállítható.

AJÁNLOTT SZÁJHIGIÉNÉS TERMÉKEK:

„GC” Tooth Mousse-fogzománcvédő krém

Termék jellemzői:

Vízbázisú, cukormentes Recaldent CPP-ACP tartalmú krém helyi alkalmazásra.

• A GC Tooth Mousse egyedülálló hatásmechanizmusának köszönhetően hatékonyan és gyorsan csökkenti a fogak érzékenységét
  • Pótolja az elvesztett ásványi anyagokat, extra védelmet ad a fogaknak
  • Elősegíti a természetes remineralizáció folyamatát.
  • Hatékonyan alkalmazható kezdődő fogszuvasodás, érzékeny fognyakak, fogszabályozó kezelések során, fokozott caries-rizikó, abrázió és erózió fennállása esetén
  • Helyreállítja az ásványi egyensúlyt dentin túlérzékenység, fogfehérítés, fogkő-eltávolítás után
  • Stimulálja a nyáltermelést, fokozva a nyál védő hatását
  • A fogak felszíne sokkal simább érzetű lesz
  • Eper, vanília, tutti-frutti, menta és sárgadinnye ízben kapható

Használata:

A GC Tooth Mousse krémet fogkefével vagy akár ujjal kell a tubusból felkenni a fogak felszínére és a fogíny felületére, 2-5 perc elteltével helyileg kalciumot és foszfátot biztosít.

Figyelem: mivel tehéntejből készült, ezért a tejérzékenyeknél nem alkalmazható!

Kiszerelés: 35 ml